Sluit

Storymaking in education and therapy

Storymaking in education and therapy

Mythes en gerelateerde verhalen beschrijven essentiële menselijke ervaringen die vragen om gebruikmaking van de verbeelding, en stem geven aan fantasie en realiteit. Praten door middel van beelden omarmt de paradox van mogelijk en onmogelijk, van waarschijnlijk en gewenst en het stimuleert onse persoonlijke expressieve mogelijkheden op een manier die ver afstaat van het opgaan in voorgeschreven beelden, zoals televisie en radio voorschrijven. Dit boek is betreft het aanwakkeren van de creatieve kracht van de menselijke verbeelding die in het Westen is afgenomen door het negeren van de menselijke verbeelding. Het boek houdt zich bezig met het verbeteren van het bewustzijn van de behoefte om onze verbeelding te oefenen als één van onze psychische functies en de behoefte aan lichaamsoefening. Het boek bevat mythes en sprookjes van over de hele wereld, die zijn gevormd rond zeven thema’s, allemaal reflectieve vormen van de menselijke ervaringen. De auteus stellen manieren voor waarop deze mythes en sprookjes gebruikt kunnen worden om de originele en unieke stem van onze verbeelding te ontwikkelen door educatie en therapie en hoe deze expressies gecommuniceerd kunnen worden naar anderen die ook bezig zijn met dezelfde taak.

Categorie alle
Hoofdauteur: Gersie
Auteur: Gersie, A. & King, N.
Uitgever: Jessica Kingsley Publishers
Jaar van uitgifte: 1989
Discipline: taal
Doelgroep: onderwijs
Taal: Eng.
ISBN: 978 18 530 25204
APA-citering: Gersie, A. & King, N. (1989) Storymaking in education and therapy. Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers
Type: boek
Trefwoorden: mythes, verhaal, vertellen, verbeelding, narrativiteit