Sluit

Kindertekeningen

Kindertekeningen

Tekeningen zijn niet weg te denken uit het psychodiagnostisch onderzoek van kinderen en nemen vaak een centrale plaats in tijdens een belevingsonderzoek. Om kindertekeningen op een zinvolle en bruikbare wijze te interpreteren moet de onderzoeker beschikken over interpretatieve kaders die rekening houden met de ontwikkelingsniveaus van tekenprocessen en met de dynamiek van het diagnostisch proces waarin een kind bepaalde belevingen onthult en verhult. De auteurs bespreken hoe men via kindertekeningen vanuit diverse invalshoeken hypothesen kan vormen over de belevingswijzen en kernthema’s van een kind en over de aard en de ernst van eventuele emotionele problemen. Een uitgebreide illustratie licht toe hoe een interpretatieproces concreet kan verlopen.

Bekijk op bol.com

Categorie kinderen
Hoofdauteur: Meykens
Auteur: Meykens, S. & Cluskers, G.
Uitgever: Acco
Jaar van uitgifte: 2012
Discipline: beeldend
Doelgroep: onderwijs,jeugdzorg
Taal: Ned.
ISBN: 978 90 334 45156
APA-citering: Meykens, S. & Cluskers, G. (2012). Kindertekeningen. Leuven: Acco
Type: boek
Trefwoorden: Tekeningen, analyse, kinderen, beeldend, interpretatie