Sluiten

Kennisbank

Een verzamelplek voor alle kennis die met creatieve disciplines en hulpverlening te maken heeft. Neem een kijkje! Heb je aanvullingen? Stuur dan een mail naar info@creatiefhulpverlenen.nl

Beeldonderwijs en didactiek

Beeldonderwijs en didactiek Image

Beeldonderwijs & Didactiek is opnieuw herzien. Resultaten van recent onderzoek zijn in diverse hoofdstukken verwerkt waardoor deze vierde druk – helemaal geactualiseerd – een betrouwbaar en inspirerend handboek blijft voor de (toekomstige) leerkracht aan de basisschool. Daarnaast zijn er in deze nieuwe druk veel nieuwe illustraties opgenomen.

In duidelijk beschreven afgebakende eenheden komen alle relevante aspecten van beeldonderwijs in samenhang aan bod. Op een heldere en gevarieerde manier worden de mogelijkheden van beeldonderwijs (zowel het maken als het beschouwen) in de schoolpraktijk besproken, theoretisch verklaard en onderbouwd. Je krijgt daarbij ook veel ideeën voor de stagepraktijk aangereikt. Het boek is erop gericht de leraar zelf verantwoording te laten dragen voor wat hij zijn leerlingen aan beeldonderwijs aanbiedt. Het boek geeft voldoende informatie voor als je je wil specialiseren in beeldonderwijs en biedt onmisbare kennis en informatie voor nlo-studenten.

Bekijk op bol.com

Categorie
kinderen
Auteur:
Schasvort, B.
Uitgever:
Noordhoff Uitgevers B.V.
Jaar van uitgifte:
2012
Discipline:
beeldend
Doelgroep:
onderwijs
Taal:
Ned.
ISBN:
978 90 018 09348
APA-citering:
Schasfort, B. (2012). Beeldonderwijs en didactiek. Houten: Noordhoff uitgevers B.V.
Type:
boek
Trefwoorden:
onderwijs, beschouwen, beeldend, ontwikkeling, interpretatie

Beeldonderwijs en didactiek

Beeldonderwijs en didactiek Image

Beeldonderwijs & Didactiek is opnieuw herzien. Resultaten van recent onderzoek zijn in diverse hoofdstukken verwerkt waardoor deze vierde druk – helemaal geactualiseerd – een betrouwbaar en inspirerend handboek blijft voor de (toekomstige) leerkracht aan de basisschool. Daarnaast zijn er in deze nieuwe druk veel nieuwe illustraties opgenomen.

In duidelijk beschreven afgebakende eenheden komen alle relevante aspecten van beeldonderwijs in samenhang aan bod. Op een heldere en gevarieerde manier worden de mogelijkheden van beeldonderwijs (zowel het maken als het beschouwen) in de schoolpraktijk besproken, theoretisch verklaard en onderbouwd. Je krijgt daarbij ook veel ideeën voor de stagepraktijk aangereikt. Het boek is erop gericht de leraar zelf verantwoording te laten dragen voor wat hij zijn leerlingen aan beeldonderwijs aanbiedt. Het boek geeft voldoende informatie voor als je je wil specialiseren in beeldonderwijs en biedt onmisbare kennis en informatie voor nlo-studenten.

Bekijk op bol.com